LaboLAB, badawcze pracownie przyrodnicze oraz multimedialna baza wiedzy, to dziewięć zestawów do nauczania biologii, chemii, fizyki i geografii, które pozwalają przeprowadzić ciekawe i angażujące lekcje dzięki kompletnym elementom do wykonania dziesiątek doświadczeń i eksperymentów, a także tradycyjnym i multimedialnym pomocom dla uczniów i nauczycieli.
Każdy zestaw LaboLAB składa się z rozbudowanego pakietu wyposażenia do przeprowadzania eksperymentów i projektów, drukowanych materiałów dla uczniów, rozbudowanego podręcznika metodycznego dla nauczyciela, a także multimedialnych i interaktywnych materiałów, na które składają się symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia i testy.
Dostępne na platformie multimedialne treści są uzupełnieniem i integralną częścią każdego zestawu LaboLAB. Więcej informacji o zestawach: www.labolab.pl.
W module Siły i oddziaływania jest przekazywana idea, że wszystkie otaczające nas obiekty podlegają działaniu sił. Na tym etapie uczniowie mogą już wiedzieć, że, działając siłą, np. poprzez pchanie lub ciągnięcie, można wprawić ciało w ruch. Zwykle nie mają jednak jeszcze zbyt dużej wiedzy o oddziaływaniach bardziej abstrakcyjnych i wymagających aktywnej obserwacji zjawisk, takich jak magnetyzm czy grawitacja. Omówione w module trzy zasady dynamiki Newtona pomogą uczniom zrozumieć siły i oddziaływania, a zaproponowane działania badawcze rozwiną zdobytą przez nich wiedzę.
Moduł ten daje uczniom możliwość nauki z wykorzystaniem różnych metod badawczych: zadawania pytań, badania i doświadczania. Dzięki temu uzyskują oni pogłębioną znajomość sił i oddziaływań, które wpływają na ruch ciał.
W module jest dostępnych pięć serii działań badawczych. W trakcie ich realizacji uczniowie poznają koncepcję równowagi i braku równowagi sił, rozważając takie pojęcia jak: grawitacja, magnetyzm, tarcie, masa i odległość. Uczniowie będą angażować się w różnorodne badania i praktyczne, inżynierskie przedsięwzięcia, dzięki którym dowiedzą się, jak koncepcje naukowe znajdują swoje odzwierciedlenie w zjawiskach spotykanych w prawdziwym życiu.
\n \n \n \n force,\n \n \n \n \n \n motion,\n \n \n \n \n \n push,\n \n \n \n \n \n energy,\n \n \n \n \n \n move,\n \n \n \n \n \n pull,\n \n \n \n \n \n interaction,\n \n \n \n \n \n balanced,\n \n \n \n \n \n unbalanced,\n \n \n \n \n \n friction,\n \n \n \n \n \n speed,\n \n \n \n \n \n action,\n \n \n \n \n \n movement,\n \n \n \n \n \n direction,\n \n \n \n \n \n mass,\n \n \n \n \n \n gravity,\n \n \n \n \n \n balance,\n \n \n \n \n \n strength,\n \n \n \n \n \n scale,\n \n \n \n \n \n weight,\n \n \n \n \n \n Newton,\n \n \n \n \n \n unit,\n \n \n \n \n \n attraction,\n \n \n \n \n \n magnet,\n \n \n \n \n \n magnetic,\n \n \n \n \n \n north pole,\n \n \n \n \n \n pole,\n \n \n \n \n \n repulsion,\n \n \n \n \n \n south pole,\n \n \n \n \n \n rope,\n \n \n \n \n \n N,\n \n \n \n \n \n reaction,\n \n \n \n \n \n attract,\n \n \n \n \n \n metal,\n \n \n \n \n \n metallic,\n \n \n \n \n \n noncontact forces,\n \n \n \n \n \n opposite,\n \n \n \n \n \n bar magnet,\n \n \n \n \n \n magnetism,\n \n \n \n \n \n magnetic field,\n \n \n \n \n \n surface,\n \n \n \n \n \n distance,\n \n \n \n \n \n tug-of-war,\n \n \n \n \n \n playground,\n \n \n \n \n \n strong,\n \n \n \n \n \n spring scale,\n \n \n \n \n \n gram,\n \n \n \n \n \n experiment,\n \n \n \n \n \n velocity,\n \n \n \n \n \n box,\n \n \n \n \n \n acceleration,\n \n \n \n \n \n work,\n \n \n \n \n \n simple machine,\n \n \n \n \n \n wheel,\n \n \n \n \n \n wheels,\n \n \n \n \n \n axle,\n \n \n \n \n \n heavy,\n \n \n \n \n \n lightweight,\n \n \n \n \n \n heavier,\n \n \n \n \n \n lighter,\n \n \n \n \n \n beam,\n \n \n \n \n \n relative mass,\n \n \n \n \n \n ball,\n \n \n \n \n \n ramp,\n \n \n \n \n \n balanced forces,\n \n \n \n \n \n charge,\n \n \n \n \n \n unbalanced forces,\n \n \n \n \n \n iron filings,\n \n \n \n \n \n north,\n \n \n \n \n \n south,\n \n \n \n \n \n repulse,\n \n \n \n \n \n law,\n \n \n \n \n \n frictionless,\n \n \n \n \n \n slide,\n \n \n \n \n tug of war,\n \n \n \n unbalance,\n \n \n \n balancing,\n \n \n \n game,\n \n \n \n team,\n \n \n \n tug,\n \n \n \n unbalanced force,\n \n \n \n balanced force,\n \n \n \n measure,\n \n \n \n measurement,\n \n \n \n transfer,\n \n \n \n uniform motion,\n \n \n \n static friction,\n \n \n \n kinetic friction,\n \n \n \n trolley,\n \n \n \n accelerate,\n \n \n \n kilogram,\n \n \n \n kg,\n \n \n \n machine,\n \n \n \n speedometer,\n \n \n \n gauge,\n \n \n \n cart,\n \n \n \n beam balance,\n \n \n \n cup,\n \n \n \n dice,\n \n \n \n slope,\n \n \n \n car,\n \n \n \n model,\n \n \n \n hill,\n \n \n \n toy,\n \n \n \n attracting,\n \n \n \n bucket,\n \n \n \n Earth,\n \n \n \n electric,\n \n \n \n electric force,\n \n \n \n electric forces,\n \n \n \n electrical,\n \n \n \n electricity,\n \n \n \n engineer,\n \n \n \n hair,\n \n \n \n inclined plane,\n \n \n \n inclined plane family,\n \n \n \n iron,\n \n \n \n kick,\n \n \n \n lever,\n \n \n \n lever family,\n \n \n \n magnetic force,\n \n \n \n matter,\n \n \n \n noncontact,\n \n \n \n pattern,\n \n \n \n patterns of motion,\n \n \n \n position,\n \n \n \n pulley,\n \n \n \n regular motion,\n \n \n \n repel,\n \n \n \n repelling,\n \n \n \n S,\n \n \n \n screw,\n \n \n \n slow down,\n \n \n \n soccer,\n \n \n \n speed up,\n \n \n \n stairs,\n \n \n \n static,\n \n \n \n static electricity,\n \n \n \n swing,\n \n \n \n wedge,\n \n \n \n wheel and axle,\n \n \n \n ring magnet,\n \n \n \n engineering cycle,\n \n \n \n engineering design,\n \n \n \n magnetic forces,\n \n \n \n bar,\n \n \n \n field lines,\n \n \n \n field,\n \n \n \n attractive forces,\n \n \n \n repulsive forces,\n \n \n \n investigation,\n \n \n \n observation,\n \n \n \n observe,\n \n \n \n investigate,\n \n \n \n explore,\n \n \n \n inquiry,\n \n \n \n predict,\n \n \n \n prediction,\n \n \n \n conclusion,\n \n \n \n conclude,\n \n \n \n worksheet,\n \n \n \n plan,\n \n \n \n brainstorm,\n \n \n \n design,\n \n \n \n refine,\n \n \n \n goal,\n \n \n \n problem,\n \n \n \n evidence,\n \n \n \n team work,\n \n \n \n group work,\n \n \n \n Newton's third law,\n \n \n \n Newton's third law of motion,\n \n \n \n third,\n \n \n \n skateboard,\n \n \n \n rest,\n \n \n \n interact,\n \n \n \n Newton's first law,\n \n \n \n first,\n \n \n \n net force,\n \n \n \n uniform,\n \n \n \n linear motion,\n \n \n \n constant,\n \n \n \n inertia,\n \n \n \n coefficient of friction,\n \n \n \n coefficient,\n \n \n \n texture,\n \n \n \n smooth,\n \n \n \n rough,\n \n \n \n smoothness,\n \n \n \n roughness,\n \n \n \n resistance,\n \n \n \n ice,\n \n \n \n wood,\n \n \n \n carpet,\n \n \n \n rock,\n \n \n \n force field,\n \n \n \n opposite charges,\n \n \n \n horseshoe magnet,\n \n \n \n magnetic field lines,\n \n \n \n balance beam\n \n \n
\n